Thursday, December 27, 2007

hari terindah hidup aku

assalamualaikum,

terlebih dalulu aku ingin panjatkan setinggi-tinggi kesyukuran kepada Allah s.w.t kerana telah mengurniakan rezeki yang teramat berharga bagi aku pada hari ini.

hari ini 27 haribulan disember,tarikh keramat bagi seluruh calon2 pmr seluruh negara kerana hari ini menentukan keputusan bagi pmr yg dilalui.

aku bgn pukol 6.40 dgn debaran yg memuncak dihati.semalam aku menitiskan air mata aku diakhir conf. aku x tau nape aku mengalirkan air mata..mungkin kerana terlalu sebak memikirkan rakan2 conf aku..huhu..

aku bukak YM selepas tu..n conf aku sejak semalam masih utuh di YM..tq dude..kerana kekalkannya..dupdap di dada aku kian meningkat..mana tidaknya..segala harapan aku serta ibubapa aku harus ku galas..bukan itu sahaja...rakan2 lain semuanya expect aku tok dpt 8A...kalo aku x dpt...amatlah memeritkan tok aku lalui..

pukol 10 pg...apar , eim n zol..yg mmg kawan baek merangkap band aku sendiri same2 gi skolah menaiki motor..kitorang lepak kat restoren jap ..jumpe geng2...pada ketika itulah syiera , kawan myspace aku yg x pernah aku jumpe n dgr suaranya..kol aku...

terkejut jugak aku dibuatnya,tp aku tetap jawab pgglannya..kitorang borak2 kosong tok seketika n die bgtau aku dier dah dpt result..yakni 8A...ketika itu..debaran dihati dah tahap maksimum...hanye berserah padaNya..

pukol 11 lebih...aku n kengkawan menuju ke sekolah..n aku dpt tau keputusan tlh pon ada dan diberi kepade pelajar...berdebar sungguh time tu melihatkan sorang demi sorang calon menitiskan air mata dan berteriak kegembiraan n ade juge menangis gembira..

aku memberanikan diri..meminta cikgu kelas aku memberikan aku slip pmr aku...

"awak rase..awak dapat berapa...?",katanya

"x tau la cikgu..(sambil memandang tepat muka cikgu)",balasku

"saya dari awal dah tau dah keputusan awk..tahniah ye..(sambil bg aku slip pmr)",jawabnye

bile aku membuka slip tersebut...segala bebanan dan tekanan yg aku pikul selama ini hilang begitu sahaja..melihatkan A memenuhi ruang kanan slip tersebut.

syukur...aku tidak pernah mengecapi kejayaan spt ini..memandangkan upsr aku hanya 3A...sejak upsr tu..aku btekad aku x nak nanges sedih lg..ye r..aku dah la ketua pengawas masa tu...n dpt 3A je..mane x malu...n harini...syukur kepadamu ya Allah..kerana memakbulkan doaku..doa dlm sujudku , doa ibubapaku , doa guruku serta rakan2ku..syukur kepadamu ya Allah..kerana memberikan aku senyuman selepas penat lelah yg aku lalui..


lepas aku dpt slip tu...aku teros menuju ke blok belakang skolah aku..n termenung sendirian...aku kol mak abah aku..n ketika itulah..airmata ku tidak dapat dithn2 lg..aku bukan lelaki yg berpura-pura macho tidak menangis...aku lain..aku termenung kat situ tok seketika..jauh dari member2 aku...

pas bape minit...baru aku jumpe geng2 aku...kawan aku...zol(rtym) pon 8A...N apar the lead pon 8...syukur....result skolah aku taun ni naik...syukur...lepas tu...kitorang share2 result n then balek....alangkah indahnya hatiku...aku pergi dgn harapan..aku pulang membawe kejayaan....-adios-

7 comments:

Mira ❤ said...

alhmdulillah,aku tumpang gmbira..
bnyk yg dpt straight A,=p

deennasour said...

hallo dan salam malakat's member!!
deennasour nak ucap tahniah sebab dpt 8A's arap spm pun begitu,
amiin~
tahniah~
dari result upsr dan pmr mmg aku kalah jerk,,,
hehe,tak tau spm lagi,,kalah gak kot~
tahniah sekali lagi~

malayneum said...

uhukk.. ceritamu membuatkanku sebak anaz... T.T

btw, lupekan jelah..

semalam..
itu semalam.. hari ni.. kau dan aku hidup,
dalam dunia yang aman~~

-adios-

-anaz bermimpi lagi- said...

salam all.....syukur kepada tuhan...tiada yg laen aku leh ungkap selain dari LEGA...hehe

Muiz Nasrallah said...

salaam alik
tahniah2

adwin H said...

sayu n gembira aku bace post ko anaz...(mmg jiwang tulen tol...xp)
tahinah!!!

adysuR said...

Assalamualaikum!
mai mlawat ko kejap..